Власники успішної ІТ-компанії написали книжку – порадник з організації роботи

Джейсон Фрайд і Давід Гайнемаєр-Гансон – засновники компанії “Бейскемп”, яка спеціалізується на розробці бізнес-ПЗ і успішно працює з 1999 року.

До цього вони вже написали дві популярних книжки – “Rework” і “Remote”. Там автори радять, як створити й розвивати бізнес всупереч усталеним правилам – не гнатися за зростанням масштабів компанії, не захоплюватися нарадами, швидко приймати рішення і адаптуватися до змін.

У новій книжці “It Doesn’t Have to Be Crazy at Work” (“На роботі не обов’язково має бути божевілля”) підприємці звертаються до тем ефективності, створення здорової корпоративної культури і приємної атмосфери на робочому місці.

Здається, що цим темам присвячено чимало книжок. Але ця книжка фактично перевертає з ніг на голову все, що ви могли читати раніше. А точніше – ставить з голови на ноги, бо всі поради авторів спрямовані не на те, як видушити останні соки з працівників, а навпаки – як цього не робити, і при цьому залишатися успішною компанією.

Автори пропонують альтернативні погляди на більшість “аксіом” бізнесу, і наводять на підтвердження приклади власних рішень, що успішно працюють у їхній компанії.

Довгі робочі години, постійна зайнятість, вигоряння, стрес, недосипання супроводжують бізнес, та й взагалі чи не будь-яку роботу. У більшості працівників думка про офіс викликає відразу, а наказ начальника прибути на роботу у вихідний або затриматися на кілька годин ввечері не викликає ні здивування, ні обурення. “А не хочеш – знайдемо іншого працівника”. При цьому в багатьох компаніях намагаються все це виставити як чесноту, не визнаючи, що це псує людям життя.

У багатьох компаніях вважається негласним правилом, що співробітники повинні жертвувати заради бізнесу своїм особистим життям і присвячувати все життя роботодавцю. Парадокс в тому, що ми стали працювати як ніколи багато, але робимо все менше. Ми створюємо безліч нових продуктів і послуг, але вони обходяться занадто дорогою ціною – вигоранням, хронічною втомою, стресом, втратою здоров’я, зруйнованими сім’ями.

Робочий стрес ми переносимо в своє життя – він відбивається на наших стосунках з близькими, на нашому здоров’ї. Ми виправдовуємося тим, що заробляємо гроші, але в підсумку витрачаємо їх на те, щоб впоратися з наслідками стресу.

Автори докладно розглядають всі мінуси сучасного бізнесу й показують, як їх можна уникнути.

Звичайно, розкривати зміст книжки я не буду, цілком можливо, що невдовзі вона вийде українською мовою. Скажу тільки одне: вона однозначно варта того, щоб її прочитати й обміркувати. І багато з того, про що пишуть Джейсон і Давід, перейняти й застосувати в своїй роботі. Гірше від цього точно не стане, особливо підлеглим.

Американські бізнесмени-програмісти називають свою фірму “спокійною компанією”, де немає місця “божевіллю на роботі”. Чому б і вам не побудувати свою компанію спокійною?

Jason Fried, David Heinemeier Hansson. It Doesn’t Have to Be Crazy at Work. HarperBusiness, 2018. 240 Р.


Володимир Криницький


  • 15
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    15
    Shares